Społeczna twarz biznesu?
Budowanie firmy na ważnych dla klienta wartościach już dawno nie było tak istotne, jak teraz. Jestem po lekturze raportu „Co biznes ma wspólnego z aktywizmem” przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2021). Cały czas wzrasta świadomość klientów, którzy wybierając produkty lub usługi patrzą na nie przez pryzmat zmian klimatu czy kwestii społecznych. Ponadto coraz większą popularnością cieszą się przedsiębiorstwa społeczne, gdzie zysk nie jest celem samym w sobie.
Przedsiębiorczość od dawna ma już inną twarz, ale raport pokazał umocnienie trendów, a działania CSR (ang. Corporate Social Responsibility) to nie tylko moda, ale wręcz obowiązek firm.
Z raportu płyną dwa ważne wnioski:
1. w dzisiejszych czasach zajmowanie się wyłącznie zarabianiem pieniędzy jest niewystarczające (78% odpowiedzi respondentów)
2. firmy powinny podejmować działania i angażować się w ważnych sprawach społecznych i politycznych (79% odpowiedzi respondentów)
Mało tego, konsumenci oczekują, by zaangażowanie społeczne koncentrowało się na określonych tematach. Na jakich zatem?
• prawa kobiet (83% odpowiedzi respondentów)
• równość rasowa (81% odpowiedzi respondentów)
Nie jestem zaskoczona tymi danymi, ponieważ od kilku lat w wielu konkursach za spełnianie takich wartości przyznawane są dodatkowe punkty. Natomiast w konkursach EFS i EFRR (Fundusze Europejskie) są to wręcz obowiązkowe kryteria. Są to tzw. kryteria oceny horyzontalnej, tj. zrównoważony rozwój, równe szanse dla kobiet i mężczyzn, brak dyskryminacji.
Chcesz zapoznać się z tym raportem? Napisz email. Możesz też sam/a pobrać raport ze strony Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Masz jakieś pytania? KONTAKT DaVinci >>> nieograniczone możliwości projektów